6 aliați în lupta cu virozele

Primăvara, toamna sau iarna... sunt anotimpuri minunate, la fel ca și vara. Avem atâtea momente și lucruri frumoase în jurul nostru care să ne aducă satisfacție și bună dispoziție, dar noi, oamenii tot căutăm ceva să inventăm ca să nu fie totul așa de roz... Și mai ales unele cadre medicale ne ajută să destabilizăm armonia fiecărui anotimp. Cum? Cu un diagnostic foarte des folosit, practic mereu - VIROZA!

Curge nasul -VIROZĂ, febră -VIROZĂ, durere în gât -VIROZĂ, palid -VIROZĂ și tot așa. Nu pun la îndoială acest diagnostic, dar mi se pare anormal ca să intri în panică de la el.
Mulți părinți cum aud că are VIROZĂ, imediat își iau trusa medicală și ”bagă” în copii tot felul de siropuri, pastile și medicamente miraculoase. Așa am fost și eu până acum un an. Dar lucrurile au început să fie mai clare când am renunțat, mai întâi parțial la tot felul de preparate ajutătoare din farmacii, iar apoi practic definitiv. În schimb, am găsit câțiva aliați foarte buni, care mă ajută să am grijă de familia mea când vreo VIROZĂ ne dă târcoale.


1. Încrederea în propriul corp. Deși îmi părea o nebunie, o convingere a oamenilor fricoși, astăzi știu că este cât se poate de adevărat. Corpul nostru are proprietatea de a se convinge să se facă bine. Trebuie doar să îl ajutăm cu încredere. Câteva minute zilnic să îți repeți că ești bine și totul va fi și mai bine, că organismul tău va alunga singur tot ce are mai rău în el și asta va funcționa... nu ca și un IBUPROFEN, mai lent, dar sigur. Și ce ușor este să convingi copilul că este bine și chiar se va face bine.

2. Plimbări în aer liber. Am fost mereu îndemnați să nu scoatem copilul afară când are viroză ca să nu se agraveze, să nu ia altceva...bla...bla. Iată că nu mai respect aceste recomandări. Cu febră și tuse, cu nasul înfundat sau cu strănut... ieșim afară să ne plimbăm. Dacă nu ne plimbăm, ne așezăm pe o băncuță sub un pom și povestim. Mergem acolo unde de obicei ne simțim bine și creierul automat se conectează la starea aceea de bine și lasă Viroza în casă.


3. Ceaiuri de plante. Chiar dacă întotdeauna am propus copiilor ceaiuri din plante când erau răciți sau îi durea gâtul, acum ele sunt mereu pe masa noastră. În acest fel imunizăm organismul nu doar când luptă cu anumite dezechilibrări ale imunității, dar în fiecare zi. Uneori char experimentăm și  combinăm fructe uscate și plante ca să fie mai distractiv.

4. Produsele homemade și aromaterapie. Ulei de lavanda, pernuță umplută cu lavandă, creguțe de lavandă ( de la Lavandair ), săpun cu lavandă și portocală ( de la Aromaterre), ceai și biscuiți cu lavandă. Apoi ulei și cremă cu eucalipt. Mai în joacă, mai pe ascuns, în casă mereu miroase a plante naturale. Sunt foarte eficiente în lupta cu virozele, răcelile și stările de oboseală. Iar pentru dimineți relaxate, dar și pline de idei creative, combinăm lavanda cu ceai sau cafea.

5. Produse naturale. Vitamine din produsele alimentare. Fructe și legume, minim 3-5 pe zi... Că așa zice la televizor și Ștefan îmi amintește mereu. Și în special cele de sezon și autohtone, nu cele importate. Drajeurile Acumulit SA: GRW, ALT, MLS, RLX.

6. Ceva delicios! Ca să lupte cu ”intrușii” organismul are nevoie de energie și hormoni ai fericirii... Iată de ce, când ne indispune febra sau tusa încercăm să ne bucurăm cu ceva bun de tot (în dependență de preferințe), care să ne dea o stare de bine. Astfel copiii mănâncă înghețată sau ciocolată, chiar dacă tușesc sau se irită un pic gâtul, fericirea și starea de bine îi ajută să nu se agraveze starea lor. Eu prefer să beau cafea cu înghețată.



ȘI NU UITAȚI!!!!
Cel mai bun aliat este starea generală de bine. Și fiecare persoană știe cel mai bine cum să facă ca ea să persiste cât mai mult timp!

Sănătate și aștept să îmi spuneți și voi ce aliați aveți!



Comentarii