Fetru ne salvează în zilele friguroase!


Iată că la ușă ne bat zilele cu ploi și ninsoare. Unele din ele ne vor ține la saniuș, iar altele (cele mai multe) ne vor ține în casă. Pentru că am acumulat ceva experiență la capitolul plictiseală în 12 ani de când sunt mamă, vin cu unele idei de jocuri și activități pentru copii, ușor de realizat împreună cu ei. O să încep cu jocul educativ pe care l-am improvizat din fetru care mai ramase în casă. Am ales fetru pentru că la atingere dă senzația de căldură și pentru că celor mici le place să se joace cu el. Inițial am zis să fac un covoraș, dar am făcut 6 pătrățele cu două părți colorate diferite, cu nasturi și aricel +  2 doar cu aricel. Pentru părțile cu nasturi am făcut flori, iar pentru părțile cu aricel am făcut forme geometrice (am avut răbdare sa fac trei forme x 2). Și pentru că mai aveam făcuți mai demult doi peștișori am mai tăiat două pătrățele cu aricel pentru peștișori. Cine are răbdare sau mașină de cusut poate face un set deosebit de bun cu toate figurile geometrice și atunci jocul devine mai complex.

Iată ce activități am făcut cu ele:

- alegem câte un năsturel pentru fiecare floare și învățăm să îmbrăcăm floarea pe năsturel
- asortăm culorile de pe pătrăcel cu cele ale florilor și le numim
- numărăm câte flori și câte pătrățele avem și punem floarea pe năsturei
- învățăm formele geometrice și le punem pe pătrățele de culoare roșie
- alegem pestișorul care are culori ca si cele ale formelor geometrice
- impărțim pătrățelele la 2 jucători, iar florile, formele și peștișorii îi punem într-o cutie. Extragem câte un obiect fiecare jucător și încercăm să găsim duble.
- punem toate florile în două rânduri și șe schimbăm cu locurile câte una ca să vedem ce covoras obținem
- în două farfurii selectăm florile galbene și cele verzi, iar apoi punem pe năsturei.
- într-un săculeț de pânză punem florile și formele. Scoatem câte una, dar înainte de a scoate ghicim ce culoare este floarea sau forma pe care am pus mâna.




Comentarii