O descoperire uimitoare despre editura ARTHUR!

„Citește. Tot ce îți cade în mână. Citește până ce cuvintele îți devin prieteni. Apoi, când vei avea nevoie să găsești unul, vor sări direct în mintea ta, făcându-ți cu mâna ca să îi alegi. Și poți să îl selecționezi pe oricare vrei, ca un căpitan care își alege echipa de stickball”  Karen Witemeyer (autoare)

O! Cât de adevărat! Chiar dacă nu mai țin minte multe din subiectele cărților citite în adolescență, încă îmi vin în minte replici și expresii din anumite romane. Și ce mult îmi place să rătăcesc printre ele... Cam din acest motiv rătăcesc ore întregi prin librării împreună cu cei mici sau atunci când vreau să îmi încălzesc sufletul. 

Săptămâna trecută am petrecut cam patru ore în librăria CĂRTUREȘTI din Timișoara. Mi-am încălzit sufletul și .. am făcut o descoperire uimitoare, care m-a bucurat enorm.

Este vorba de aranjarea cărților după culoare. Aveam impresia că ”design”-ul decorurilor din cărți este făcută la discreția librarilor (ceea ce este parțial adevărat).
Descoperirea mea a fost inițial că toate cărțile de la o editură sunt puse alături, iar cea mai colorată parte a librăriei, care mă ademenește mereu este la categoria CĂRȚI PENTRU COPII. O să ziceți că asta nu e descoperire uimitoare! Și aveți dreptate! Cărțile pentru copii și adolescenți sunt foarte colorate și cu titluri atrăgătoare. Dar totodată și foarte enigmatice, pentru că nu știm și pe alocuri nu înțelegem , noi părinții cum să le alegem.
Zona din colțul librăriei, cea cu cuburi colorate și moi îmi este tare dragă. Acolo Cristi și Ștefan își găsesc mereu ceva de răsfoit. Autori diferiți, dar repartizate după culori. Galben, portocaliu, roșu, albastru, mov... un adevărat curcubeu și toate de la editura ARTHUR.
Timp de 3 ani de cumpărat cărți pentru juniorul meu de la editura ARTHUR și de fiecare dată citeam recenziile de la sfârșitul cărții, dar și stilul autorului, mărimea și spațiul dintre cuvinte și litere, dar abia acum am realizat că pe lângă culorile frumos aranjate pe rafturi, fiecare culoare are o anumită tematică sau mai bine zis fiecare colecție are o diferită culoare.

Adică, la ARTHUR toate cărțile FANTASY sunt de culoare PORTOCALII.
Toate cărțile CLASICE sunt de culoare GALBENĂ.
Toate cărțile ADVENTURE sunt de culoare ROȘIE.
Toate cărțile SMART sunt de culoare ALBASTRA.
Toate cărțile HISTORY sunt de culoare MOV.
Toate cărțile FUNNY sunt de culoare VERDE.
Fiecare colecție are cărți pentru diferite vârste, dar eu am făcut descoperirea mea în baza cărților 12+, despre care o să vă mai povestesc, când reușesc să îl conving pe juniorul meu să îmi facă niște recenzii.
Acum îmi va fi mai ușor să aleg o carte sau mai bine zis o serie dintr-o colecție, căutând la culoare respectivă. Mi-ar fi plăcut să cunosc acest detaliu mai devreme, dar vorba ceea - MAI BINE MAI TÂRZIU DECÂT NICIODATĂ!

Dacă v-a fost util acest articol, vă invit să lăsați un comentariu și să urmăriți  în continuare pagina mea pe facebook și instagram pentru a fi la curent cu noile articole.

Comentarii