Teren de joacă pentru... părinți cu pici, nu doar pici!

Nu știu de ce, dar în Chișinău este deja o lege să duci copilul de 3 sau 4 ani la terenul de joacă și să să-l lași acolo. Între timp, mama sau părintele, merge la shopping, bea o cafea cu un prieten/ă sau cel mai des, stă cu ochii în telefon.  Așa fac majoritatea. Așa am făcut și eu, până am ajuns în Timișoara și am discutat pe acestă temă cu părinți din mai multe țări din Europa. Și știți ce am înțeles?
Că terenurile de joacă sunt de fapt pentru părinți cu prichindei, nu doar pentru copii. Ele sunt prevăzute anume ca părinții să vină cu odorașii lor și SĂ PETREACĂ TIMPUL ÎMPREUNĂ! Nu spun acum că trebuie să te urci pe tobogan sau pe alte jucării... dar să FII ACOLO, ALĂTURI DE COPILUL TĂU - să vezi ce face și să-l asculți, să faci piramide cu el, să-l prinzi când vine de pe tobogan, să-l îndrumai și chiar să fii un erou sau altul din povestea pe care o inventează el. Mămicile și tăticii au tot mai puțin timp pentru a se juca cu picii lor, asta e realitatea dura. De ce să nu folosim acea oră de la teren ca să ne jucăm, să facem poze și să ne teleportăm în copilărie.

Nu vreau să învăț pe nimeni, dar imaginea de la terenurile de joacă este foarte tristă. Chiar și dacă au intrat pe teren, unii părinți se așează într-un colt și stau acolo cu telefonul în mană până ies. E trist, mai ales că și eu așa facem. Acum am realizat că se poate altfel și vreau să înțeleagă și alți părinți că se poate. Nu zic, mai sunt exceptii... dar timpul cu picii noștri nu-l vom putea întoarce niciodată, iar un mesaj sau o cafea, pot fi amânate!

În acestă ordine de idei, recomand tuturor părinților să încerce să se joace împreună cu cei mici la terenul de joacă, dar și cu cei mari. Ei adoră când faceți acest lucru! Puteți încerca acest lucru la noul teren de joacă din centrul comercial Atrium, et.4. Nu știu exact cum se numește, dar am primit o plăcere extraordinară să mă joc cu băiatul meu și al surorii. Acolo copiii până la 5 ani sunt supravegheați de părinți, iar spațiul este foarte interactiv. Vă las să vedeți cum ne-am  distrat noi și poate data viitoare, în loc de facebook sau alte programe din telefon, veți face o călătorie în copilărie.



















Comentarii