Totul ce înveți odată, îți va prinde bine de mai multe ori!

Când am venit în Timișoara, am lăsat în urmă 15 ani de jurnalism și sute de materiale scrise despre și pentru părinți - un fel de parenting. Am studiat multe cărți și am petrecut multe nopți în fața calculatorului descoperind noi orizonturi în tot ceea ce înseamnă arta de a fi părinte și relația acestuia cu ai săi copii.
Apoi am devenit mamă și eram sigură că o să fiu deja expert la câte am scris și am citit. Nu a fost chiar așa, dar, cel puțin am știut unde să apelez când mă lua frica sau întâlneam situații necunoscute. Chiar dacă am scris zeci de articole despre cum să fii o mamă bună și am dus și o rubrică la radio cu titlul ”Familia mea”, am foarte multe rateuri la acest capitol. Ce am învățat în acești ani, la Chișinău, este să accept când nu știu ceva și să caut soluții. Așa am adunat multe informații și am legat relații frumoase cu specialiști din orice domeniu, fie medicină sau educație, beauty, artiști ș.a.  Atunci când mama din mine întâmpina greutăți, aveam mereu pe cineva alături care să îmi dea o mână de ajutor.
Aici, în Timișoara, am călcat pe un teren imaculat pentru mine. Am zis că e ca și cum am șters cu bureta tot ce am învățat. Tot ce învățasem se raporta oarecum la oamenii și locurile care îmi dădeau siguranță acasa. Așa că am zis că o iau de la capăt. Să învăț pas cu pas ceea ce aici îmi va da siguranță. Nu credeam că ceea ce deja este în creierul și inima mea, ceea ce am învățat va fi firul de ață care mă va ghida și într-un oraș nou. Așa am cunoscut oameni creativi și mai ales care au tangență cu ceea ce am făcut atâția ani la Chișinău. Dragostea de fotografie și hand made, dar mai ales cunoștințele care le aveam la acest capitol m-a adus în Asociația Work At Home Moms și mi-a deschis noi orizonturi spre noi relații și spre lumea jurnalismului și a comunicării cu părinții. Ceea ce am învățat în anii petrecuți la revista pentru părinți Odoraș, mi-a fost ca ancoră în realizarea mea aici, în Timișoara.
Azi, după aproape 3 luni de făcut pași prin lanul imaculat, câteva ateliere deosebite la ToshaDor (despre care sigur o să mai auziți în postările mele și nu doar) și seminarul "18 Tehnici Fundamentale de Parenting pentru Copii Echilibrați și Părinți Împliniți" de astăzi, am realizat că tot ce am învățat până astăzi despre relația copil - părinte începe să capete sens și mai ales, o direcție clar definită.

Din păcate, este prea puțin să citești un articol de parenting sau relaționare și să zici că știi exact cum trebuie să te porți cu micuțul tău ca să crească fericit. Uneori sunt ani la mijloc, ani care din păcate nu îi mai putem întoarce să aplicăm cele învățate. Mă bucur enorm că am învățat multe lucruri despre părinți și copii până acum și nu trebuie s-o iau de la capăt. Dar și mai mult mă bucur că cele învățate mă ajută să adun lângă mine oameni, care știu să valorifice ceea ce eu încă nu am reușit să conștientizez.

Pe final, vreau să vă îndemn să nu lăsați frica sau nesiguranța să vă oprească din învățat... oricare ar fi domeniu ales... chiar dacă e 180 de grade diferit de ceea ce ați planificat. Cu siguranță, în viitor, aceste lucruri vă vor prinde bine de mai multe ori.


Comentarii