Oare asta vor copiii?

Fiecare mămică sau chiar viitoare mămică este automat virusată de hăinuțele stilate pentru odorul ei. Fie fată sau băiat, mămicile își văd copilul un mini model de pe podiumurile de modă. Unele reușesc mai bine să atingă idealul de copil super stilat și în pasa cu moda, altele renunță din cauza prețurilor exagerate la hăinuțele pentru copii (aici mă refer strict la Republica Moldova). Cert este faptul că iți fug ochii imediat ce vezi un puști ca de pe coperta unei publicații de fashion. 

Eu, ca și sora mea și multe alte mămici, nu sunt o excepție. Mai ales după ce a apărut mezinul și a primit multe hăinuțe cadou din toate părțile. Căci așa se întâmplă la cumetriile moldovenești - aduni haine cam pentru câtiva ani. Am tot sortat de nenumărate ori hănuțele după vârstă, culoare și tendințele în moda la zi. Și asa cum am văzut că fac alte mămici ”bolnave” ca și mine îmbrăcatul la 4 ace, am început să îl îmbrac, după părerea mea, relativ stilat, indiferent de unde mergeam. Îmbrăcam costumul sport doar în casă sau lângă casă. Eram tare mândră când cei din jur întorceau privirile și se opreau pe stradă, când treceau cavalerul meu și a lui sora mea. Blugi la modă, cămasă naturală (că e mereu la modă), sacou, fular, pălărie și ochelari... Te topești nu alta! Și totul bine și frumos până când copilul meu dă cu ochii de un teren de joacă și o mulțime de porumbei. 

Aici el se uită la mine și  mă întrebă din priviri dacă asta a vrut el? 
Oare de asta a avut el nevoie sau poate doar eu? 
Știți... am înțeles exact de ce avea nevoie atunci copilul... de un costum sport, care să-i permită să zburde liber după porumbei, să escaladeze munții imaginari de la terenul de joacă și să poată cădea în cel mai mare morman de nisip sau frunze. Toate elementele de pe el erau din alt tablou. Din cel al mamei. 

De atunci am înțeles că puiul meu e oricum cel mai frumos și stilat... și nu pentru că e al meu, ci pentru că se poate bucura la maxim de mișcare, cădere și libertate.
Costumul sport și adidașii au devenit momentan foarte stilați și au luat locul costumelor fashion, pe care le purtăm doar când itinerarul nostru nu include și locuri de joacă, petreceri pentru copii sau alte aventuri. Dar chiar și atunci în rucsac avem o pereche de pantaloni sport, așa... pentru orice eventualitate.

Pe final doar o rugăminte, la mămicile care încă nu și-au pus acestă întrebare... Aveți copii stilați și foarte frumoși, dar credeți că o perechi de blugi cu rupturi sau cu lănțișoare, plus blăniță pufoasă și sacou alb le permite copiilor să simtă adevărata bucurie și libetrate la un teren de joacă fie el și în centrul orașului? Iar dacă tot ați luat această decizie, nu mai strigați la copii să nu se dea pe burtă că murdărește cutare sau cutare element din vestimentație.

Numai bine și cât mai multă atenție la ce vor copiii cu adevărat!

Comentarii