Cât dureaza o căsnicie?! Dar o dragoste?!

Cât durează o căsnicie?Cât durează o dragoste
Până se termină banii sau până trece pasiunea?
Este o întrebare care am tot auzit-o în ultima perioadă și la care am tot meditat. Și știți, nu am ales nici una din acestea două!

Nici banii, nici pasiunea, nici interesele comune și nici chiar copiii nu stau la baza piramidei, care susține o casnicie, o dragoste adevărată. Chiar dacă mulți aleg să se căsătoreasca din dragoste și mare pasiune (ca și cazul meu, de fapt), iar alții din dorința de a își căpăta un statut și o viață luxoasă, relația va merge cât timpa va fi ... RESPECTUL.

Anii și viața de zi cu zi petrecută alături de persoana pe care ai ales-o în acest drum, schimbă multe, dacă nu totul. Banii se termină sau își pierd valoarea, pasiunea capătă alte dimensiuni, interesele comune devin total diferite, iar zilele și cotidianu te depărtează și te înstrăinează parcă de perechea ta... Și doar RESPECTUL față de persoana iubită, apoi pentru mama sau tatăl copiilor tăi, și mai tarziu pentru prietenul care ți-a fost alături zeci de ani, poate trece peste toate și păstra o relație frumoasă.

Ecuația în acest caz e foarte simplă! Când respecți (pe lângă dragoste, pasiune sau interes) nu poți să minți, să rănești și să dezamăgești. Din respect cauți soluții și gândești rațional (nu ca în cazul pasiunii sau a iubirii oarbe când gândești cu inima și deseori dai greș).

Respectul și admirația, dă naștere acelor sentimente, care cu anii pot suferi schimbări sau se pot intensifica... Și când dragoste nu mai e, rămâne respectul pentru persoana care a fost alături, care ți-a dăruit copii sau care te-a făcut fericit (fie și pe o perioadă mai scurtă de timp).

Poate nu am dreptate, poate e doar părerea mea, dar am senzația că dacă s-ar alege perechea după respectul care i-l porți, și apoi după alte criterii, am avea mai mulți oameni fericiți în (sau înafara) căsătoriei. Mai mulți oameni care, după ani și ani, vor spune, îndiferent de finalul relației dintre ei ”Îți sunt recunoscător pentru că ești (sau ai fost) în viața mea!”
  

Comentarii